Interviu su GRAVE MIASMA

Artėjant festivaliui „Armageddon Descends II“, mūsų komanda pakalbino festivalio headlinerius GRAVE MIASMA.

GM_logo

1. Sveiki! Kas pastaruoju metu vyksta jūsų apkasuose? Šį rudenį buvote išvykę į Europinį turą. Kaip jums atsiliepė ši patirtis?

Turas su NECROS CHRISTOS suteikė puikių įspūdžių grupei. Pastaruoju metu, pradėjome naują ciklą ir kuriame šviežią medžiagą.

2. Sveikinu išleidus itin galingą albumą. Kiek laiko užtruko jo rašymas? Ar jums atrodo, kad viskas (įrašai, apipavidalinimas, promocija) pavyko taip, kaip įsivaizdavote? Kokio atsako sulaukėte iš medijos ir fanų?

Pirmoji kūryba gimė 2010-aisiais. Kadangi GRAVE MIASMA nariai aktyviai dalyvauja kitų grupių veikloje, kūrybinis procesas nebuvo nuoseklus ir albumo rašymo sesijas skyrė gana ilgi laiko tarpai. Kaip bebūtų, mes esame linkę dirbti kantriai netgi tada, kai visi nariai negali sutelkti savo jėgų į vieną grupę.

Albumo apipavidalinimas, be abejonės, yra vizualiai įspūdingas ir unikalus Death Metal grupei. Manau, kad tai padėjo skleisti žinią apie albumą tarp publikos, kuri, įprastai, neatkreiptų dėmesio į muzikinį albumo turinį. Kalbant apie atsiliepimus, jie, įprastai, buvo teigiami, kas rodo puikų platintojų įdirbį ir rezultatus.

3. Kaip publika reaguoja į naujus jūsų užkalbėjimus, kai juos atliekate gyvai? Man, asmeniškai, naujos dainos nėra tokios tiesmukos, kaip ankstesnė kūryba (taigi, pareikalauja daugiau energijos iš klausytojo pusės), tačiau jos sukuria labai keistą, beveik nesuprantamą ir labai tankią atmosferą.

Manau, kad į šį klausimą galėsime atsakyti tik vėliau, nes „Odori Sepulcrorum“ buvo išleistas likus kelioms savaitėms iki turo (taigi, publika nebuvo susipažinusi su juo – Nekro. past.). Naujų gabalų suvirškinimui gali reikėti daugiau laiko, tačiau to priežastis yra ta, kad, lyginant su „Exalted Emanation“ jie yra gerokai dinamiškesni tempo ir ritmo pokyčių atžvilgiu.

4. Jūsų albume yra tam tikrų pokyčių, jei jį lyginsime su sena kūryba. Kita vertus, mano nuomone, visi jūsų leidiniai yra nuoseklūs savo turiniu. Kaip jūs palygintumėte savo naują muziką su ankstesniais leidiniais? Kokie nauji elementai, tiek muzikine, tiek poetine prasme, buvo įnešti į „Odori Sepulcrorum“?

Niekada nenorėtumėme parašyti to pačio albumo du kartus ir, nuo pat albumo kūrybos proceso pradžios, svarstėme, kaip mes galėtumėme tobulinti ankstesnę savo stilistiką. Nuo to laiko, visi grupės nariai patobulėjo kaip muzikantai. Kita vertus, galimai, gerokai svarbiau yra tai, kad naujas albumas gali būti matomas, kaip asmeninių patirčių, kurios mus amžinai ves link Mirties išganymo, superpozicija.

GM_I

5. Jūsų muzikos nėra labai paprasta klausyti. Tam, kad ją suprastum ir įvertintum, turi turėti tam tikrą muzikinę kultūrą ir būti dėmesingas klausytojas. Gal jūs mėgstate ir kokius nors kitus muzikinius žanrus, kaip, pavyzdžiui, klasikinę muziką?

Niekada nežinojau, nuo kur reikėtų pradėti domėtis klasikine muzika ir, dėl šios priežasties išvengiau jos. Kiti žanrai mums turi svarbią reikšmę ir daro įtaką mūsų kūrybai. Galiu paminėti 70-ųjų elektroninę, tradicinę persų, kurdų ir vidurinių rytų muziką, ambient’ą ir netgi 80-ųjų gotiką ar new wave.

6. „Odori Sepulcrorum“ ir „Exalted Emanation“ yra naudojami įvarūs etniniai instrumentai. Kodėl jūs juos įtraukiate į savo kūrybą ir kaip jie pasitarnauja jūsų muzikinių tikslų siekimui? Ar vienas iš jūsų įvaldė šiuos instrumentus vien dėl GRAVE MIASMA?

Kaip sufleruoja atsakymas į praeitą klausimą, mane labai domina kitos muzikinės sferos, kurios nėra būtinai susijusios su Death Metal. Niekada nebandyčiau įtraukti kitokios instrumentuotės vardan paviršutiniškų tikslų. Šie instrumentai yra naudojami, tam, kad jie sukurtų adekvačią atmosferą, kuri negali būti pasiekta įprastomis priemonėmis, tokiomis kaip gitarų ar būgnų skambesys.

7. Spėju, kad tokios muzikos kūryba reikalauja atitinkamos mąstysenos ar požiūrio. Kaip jūsų asmeniniai gyvenimai bei aplinka atsispindi muzikoje, kurią jūs kuriate ir atliekate? O gal yra atvirkščiai? Gal jūsų asmenybės yra įtakotos vizijų, kurias atskleidžia jūsų kūrinai?

Mūsų muzika yra nuolatos įkvepiama kelionių anapus žemiškos karalystės, ką atliekame pasitelkiant mūsų sąjungininkus – psichodelinius narkotikus. Kūrybinės sesijos dažnai yra įtakojamos tokių reiškinių ir kūrybiškumo srautas yra sužadinamas vizijų, kurios prasiskverbia iš pasąmonės. Tai, taip pat, yra viena iš priežasčių, kodėl muzikos rašymo sesijos yra gana retos.

8. Kalbant apie požiūrį, atrodo, kad jūsų grupė sugeba veikti kaip vienas ir nedalijamas vienetas, kuris kryptingai juda link aiškaus tikslo. Kalbu tiek apie jūsų kompozicijas, tiek apie gyvus pasirodymus, Ar jūsų grupės nariai turi panašią mąstyseną, kuri leidžia sėkmingai pasiekti jūsų tikslų? Ar turite panašią ideologiją? Kiek svarbus yra individualus kiekvieno grupės nario įnašas į kūrybinį procesą?

Pasakyčiau, kad mūsų grupėje bendra mintis, bendras požiūris į dalykus egzistuoja ne diskusijos pagrindu, bet yra tiesiog intuityvus dalykas. Kai mes, su R., kuriame rifus, keliaujame tuo pačiu keliu ir siekiame sukelti liguistus jausmus panaudojant kuo labiau groteskišką muzikinę formą. Būgnininkas D. turi talentą sukurti ir suaranžuoti tvirtą ritminį stuburą. Tuo tarpu bosistas A. užpildo tuščias vietas ir puikiai papildo gitarų žaidimą. Prireikė nemažai laiko, kad viskas stotų į savo vietas ir intensyvios rašymo sesijos, kurių prireikė „Odori Sepulcrorum“, tikrai pademonstravo mūsų išlavintą dinamiką.

9. Jūs rašėte dainas apie platų religinių ir okultinių tradicijų spektrą (Kabala, Egipto mitologija, Induizmas). Kaip jos sąveikauja po GRAVE MIASMA vėliava?

Aš rašau apie tam tikras dievybes ar principus tada, kai galvoju, kad jų paminėjimas yra svarbus.

10. Jūsų naujojo albumo tekstuose yra minimi budizmo elementai, taip pat rytietiška meditacija. Ar asmeniškai pats užsiimi kokia nors meditacija, joga arba kitokia fizine bei dvasine atsipalaidavimo/koncentracijos praktika? Kadangi rytietiškoje kultūroje tokio pobūdžio disciplinos yra praktikuojamos tam kad pasiekti dvasinę ramybę ir gerovę ar tavo tikslas yra apversti šį procesą? O galbūt ramybė ir dvasinis pakylėjimas ir yra pačioje mirtyje?   

Aš praktikuoju kai kurias meditacijos technikas, tačiau tai darau asmeniniais tikslais, kurie visiškai yra nesusiję su grupe. Siekti „dvasinės ramybės“, kaip tu sakai, yra tik vienas aspektas, kuris nėra mano galutinis tikslas. 

Kaip, turbūt, pastebėjai, dainos „Death Meditative Trance“ (Mirties meditacijos tranzo būsena – liet.) pavadinime yra du, galbūt paradoksalūs, savęs pačio kontempliacijos ir išėjimo iš laiko/erdvės principai. Šiame kūrinyje yra aprašomas vienas unikalus išgyvenimas – susitikimas su Motina Mirtimi. Turbūt nereikia nei sakyti, kad tai man buvo labai svarbus įvykis.

11. Rodos, jog (anti-)krikščionybė nėra dažna tema jūsų dainose. Kaip čia yra, turint omenyje, jog ši tema yra plačiai paplitusi Death/Black Metal rate?

Asmeniškai manau, kad antikrikščioniškos lyrikos yra jau pasenusios, išskyrus tuos atvejus, kai blasfemijos tematika yra traktuojama kūrybiškai. Man blasfemija neturi būti neigimo išraiška. Be to, krikščionybė nebuvo dalis mano auklėjimo. Kita vertus, galiu vertinti anti-krikščioniškų temų aktualumą, pavyzdžiui, Pietų Amerikos scenoje, kur egzistuoja žymiai gilesnė religijos įtaka.

12. Pataisykite, jeigu klystu, tačiau nesu matęs jūsų poezijos, kuri pavartotų Velnio/Šėtono vardą. Ar, kai rašote apie blogį , jūs kuriate subtilesnes eiles ar tokios temos tiesiog neatitinka jūsų vizijos?

Niekada nejaučiau, kad turėčiau minėti Šėtoną „šiaurietišku“ stiliumi. Pavyzdžiui, esu rašęs apie Mahakala, nes esu tai patyręs. Šėtonas atskleidžia save per neįsivaizduojamą sumaištį, chaosą ir sąmonės perversmą. Asmeniškai, man dar neteko susidurti su Šėtono teroru ir beprotybe – kada nors!

13. Pastaruoju metu, juodmetalio pogrindyje atsirado gana ryški srovė, nagrinėjanti Klifoto (angl. Qliphoth) ir anti-kosminę tematiką. Ar tai yra paprasčiausias trend’as, ar tai demonstruoja juodmetalio scenos subrendimą? Ar jūs, vienu ar kitu būdu, siejate save su šiomis srovėms?

Black/Death Metal pogrindyje egzistuoja tendencija sekti srovėmis nepaisant to, ar tai yra asmeniška, įtakota įžymių grupių pasisakymų ar brangių knygų. Kaip bebūtų, grupes, kurios tai daro nuoširdžiai, reikia įvertinti atitinkamai.

14. Pastaraisiais laikais, pastebėtinas Death Metal ir Black Metal publikos konvergavimas į vieną srovę. Šiame kontekste vartojamas epitetas „bestial“. Jūsų nuomone, ar tai, jog šie žanrai (ir jų temos) fokusuojasi į vieną, yra teigiamas dalykas? Gal jie turėtų būti atskirti griežta linija? Kaip jūs, kaip Death Metal meno kūrėjai, vertinate Black Metal stilių ir jo temas? Kas yra pagrindinis faktorius, vienijantis abiejų stilių mėgėjus? Ar ši „scena“ turi galimybių prasibrauti į „mainstream’ą“?

Įdomus klausimas. Asmeniškai, beveik niekada nepastebėjau žmonių, kurie mėgtų vieną iš šių stilių ir vengtų kito. Taip pat, aš retai diferencijuoju šiuos stilius, nes egzistuoja krūvos klasikinių darbų, kurie galėtų būti priskirti tiek Death Metal, tiek Black Metal scenai. Manau, kad, pavyzdžiui, DEMONCY albumas „Joined in Darkness“ pasiekė idealią stilių simbiozę.

Kadangi turėjau privilegiją groti eilėje šalių ir sutikti nemažai žmonių, kurie sukasi Black/Death Metal ratuose, galiu pasakyti, kad nemažą dalį jų vienija noras pasiekti kažką, kas slypi anapus šios žemės. Tai gali būti atliekama per savi-destrukciją  ar kontempliaciją. Žmogaus mėsa turi per daug paviršutinišką šlovę.

Kas liečia prasibrovimą į „mainstream’ą“, manau, kad tam tikrai yra nemažas potencialas, tačiau tai mūsų nedomina.

15. Apibūdinkite gyvą GRAVE MIASMA pasirodymą. Kokius elementus naudojate, kad klausytojai liktų prikaustyti jūsų magijos ir jų mintys būtų užpultos siaubingų pojūčių? Ne veltui jūsų ceremoniją apibūdinu tokiais žodžiais – lygiai taip jaučiausi, kai stebėjau jūsų gyvus pasirodymus.

GRAVE MIASMA pasirodymas yra papildomas žvakėmis, kaukolėmis, smilkalais ir krauju. Visa tai yra daroma tam, kad būtų atakuojami publikos pojūčiai, kol mes pasineriame į savo teriomorfinę pusę. Mes suprantame, kad krūva kitų grupių naudoja panašią sceninę atributiką, tačiau galiu jus užtikrinti, kad mūsų sceninis įvaizdis (kuris, aišku, nėra įmanomas kiekvieno pasirodymo atributas) turi labai gilų poveikį asmeniniame lygmenyje.

GM_live

16. Ar galvojote apie savo muzikos ir kitokių meno formų (pvz., kino, teatro) sumaišymą? Be abejonės, tai, iš dalies, buvo padaryta „Odori Sepulcrorum“ buklete, kuriame jūsų muzika bei poezija buvo subtiliai papildyta vaizdais. Apskritai, ar mirties metalo terpė yra tinkama tokioms kombinacijoms?

Stebėjau keletą koncertų, kurie buvo papildyti vaizdo projekcijomis ir tai suveikė be galo gerai. Be to, mes patys atlikome savo muziką pasitelkę fonines projekcijas. Kita vertus, toks projektas nebuvo kažkas grandiozinio ir projekcijos netgi nebuvo sinchronizuotos su mūsų muzika. Praeitame klausime aptarti elementai pakylėja mus į gerokai aukštesnį lygmenį nei technologinės gudrybės.

17. Su GRAVE MIASMA apkeliavote nemažą dalį pasaulio. Kaip skirtingose pasaulio dalyse publika reaguoja į jūsų pasirodymus? Be to, galiu spręsti, kad jūsų intensyvus turavimas yra geros promocijos ir organizacinių gabumų rezultatas. Ar investuojate daug laiko skleisdami žinią apie savo muziką ir gyvus pasirodymus? Ar jūsų leiblai „Sepulchral Voice“ ir „Profound Lore“ palaiko jus ta kryptimi?

Turas su NECROS CHRISTOS buvo „Sepulchral Voice“ idėja – jis nebūtų pavykęs be didelių kompanijos pastangų, gabumų ir investuoto laiko. Tuo tarpu, Chris iš „Profound Lore“ pagelbėjo pritraukiant dėmesį prie GRAVE MIASMA įvairiuose pasaulio kampeliuose, kas, pavyzdžiui, lėmė mūsų apsireiškimą „Noctis“ festivalyje Kanadoje. Kalbant bendrai, mes nelabai aktyviai reklamuojame savo grupę, nes mūsų prioritetas yra kūryba ir repeticijos. Interneto forumų bei webzine’ų amžiuje, socialinė terpė atlieka puikią reklamą.

GM_liveII

18. Manau, kad turėjote progų sutikti lietuvių metalistų (GRAVE MIASMA yra iš Londono – Nekro. past.) Ar girdėjote ką nors apie lietuvišką sceną?

Žinoma. Man patinka NAHASH „Nocticula Hecate“ ir ANUBI „Mastabos Dvelksmas“, tačiau neturiu didelio supratimo apie tai, kas pas jus vyksta šiuo metu.

19. Dėkui už interviu! Tark paskutinius žodžius.
Dėkoju už puikius klausimus. Tenebrae sunt lumen!

Užsisakyk naujienlaiškį dabar!