Interviu su Skyggen // TORTORUM

Artėjant „Armageddon Descends III“, Nekrokatarsis publikuos interviu ciklą keliomis su festivalyje grosiančiomis grupėmis. Pirmas interviu – su TORTORUM įkūrėju ir gitaristu Skyggen. Kviečiame susipažinti su jo mintimis, kurios formuoja TORTORUM pagrindą.

tortorum-logo

1. Sveikas. Džiaugiuosi galėdamas kalbėtis su tavimi. Pristatyk save ir savo grupę TORTORUM. Koks yra pagrindinis grupės tikslas? Kokius uždavinius sau keliate, tam, kad jį pasiektumėte?

Hail! Man taip pat, dėkui.

Esu Skyggen, grupės įkūrėjas ir gitaristas. TORTORUM buvo sukurta 2010 metais. Mūsų pagrindinis tikslas yra išreikšti atsidavimą Tamsiajai Pusei bei skleisti juodąją energiją panaudojant šią terpę. Mes su pasididžiavimu grojame Black Metal, Šėtono meną, nes jaučiame, kad tai yra geriausias būdas mums pasiekti aukščiausią dvasinį lygį ir įžiebti juodąją ugnį mūsų širdyse. Be manęs, TORTORUM sudaro Barghest (bosas/vokalas), Specter (gitara) ir Dirge Rep (būgnai). Esame išleidę du albumus – „Extinctionist“ (2012) ir „Katabasis“ 2014, juos išleido World Terror Committee (WTC).

2. Jūsų „oficialioje“ biografijoje rašoma, kad, kai sukūrei TORTORUM, vienas įrašei instrumentinį demo artimam draugų ratui. Spėju, tai buvo būdas surasti tinkamus žmones kurie galėtų dalyvauti grupės veikloje, tiesa? Kaip Barghest atsidūrė pas jus? Ar buvo daugiau pretendentų?

Na, demo buvo skirta pristatyti mano idėjas kitiems, tačiau, taip pat, tai yra vienas iš mano muzikos kūrimo metodų. Taip darau visada – įrašau „pirminę“ kūrinio versiją, kas padeda iš šalies pažiūrėti į kompozicijas. Tai leidžia laisviau koreguoti kompozicijas, sudėlioti vokalines partijas ir sudėti atskiras dalis į visumą.

Prieš persikeldamas į Norvegiją, vienerius metus gyvenau Anglijoje, ten sutikau SPEARHEAD gitaristą Invictus ir nuo tada tapau jų aršaus Death Metal fanu. Taigi, asmeniškai man, Barghest buvo vienas iš priimtiniausių kandidatų į TORTORUM vokalistų pozicijas. Buvo ir daugiau asmenų, apie kuriuos svarsčiau, tačiau, kai Barghest pasakė „taip“, viskas buvo nuspręsta.

P8312872

3. Jūsų pirmas albumas buvo įrašytas susiformavus pilnai grupės sudėčiai ir jį išleido WTC. Kaip jūs susikooperavote su šia įrašų kompanija? Ar tai buvo vienas iš tų senamadiškų būdų, kai siunčiate savo promo daugybei leidyklų, ar labiau padėjo asmeniniai kontaktai?

Su WTC susidėjome įprastu keliu. Kelis metus prieš TORTORUM susikūrimą, buvau nutraukęs daugelį savo kontaktų, taigi teko klausti draugų patarimo dėl potencialios leidyklos. WTC buvo vienas iš pasiūlytų variantų, taigi nusiunčiau jiems keletą dainų, jiems labai patiko ir, štai, mes – po WTC vėliava.

4. Kaip jūs vertinate WTC darbą? Mano akimis, tai yra vienas geriausių (pogrindinio) juodmetalio leiblų. Ką galėtum pakomentuoti būdamas tos kompanijos dalimi? Ar jie daug laiko skiria grupei TORTORUM? Ar yra kokia nors vidinė konkurencija tarp „didesnių“ grupių kaip HORNA ir „mažesnių“ tokių kaip jūs?

Būtent! WTC mums yra tobulas leiblas. Tai yra viena iš nedaugelio rimtų leidyklų, kurios vis dar nuoširdžiai tiki tikru juodu menu. WTC auga ir stiprėja ir mes pastebėjome, jog, nuo to laiko, kai buvo išleistas mūsų debiutinis įrašas, jie labai patobulėjo savo veikloje. Nepasakyčiau, kad egzistuoja kažkokia konkurencija ar pan. Na, bent jau man tokie dalykai nėra svarbūs.

5. Antrojo albumo „Katabasis“ kūryba užtruko apie du metus. Kaip per tą laiką pasikeitei pats asmeniškai ir kaip pakito tavo vizija apie tai, kas yra TORTORUM? Kaip supratau, debiutinis albumas buvo išimtinai tavo vieno kūrinys. Gal šį kartą, tau talkino ir kiti nariai? Ar buvo kokių pokyčių tekstų temose? Kokia tematika vyrauja „Katabasis“?

Kas liečia muzikinę TORTORUM pusę, nebuvo dramatiškų pokyčių. Tiek pirmą albumą, tiek „Katabasis“, pagrinde, sukūriau vienas aš. Kita vertus, aišku, mes pasikeitėme kaip asmenybės: galima pastebėti mūsų šuolį į priekį ir gerokai dvasingesnį požiūrį į kompoziciją ir dainų struktūras. Dvejų metų tarpas tarp šių albumų mums buvo labai vaisingas. Tai buvo tamsus ir neramus laikotarpis per kurį tapome stipresni tiek kaip asmenybės, tiek kaip bendra komanda. Aš ir Specter valandų valandas leidome prie gitarų ir, galiausiai, gavosi taip, jog albume „išlaužėme“ neįtikėtiną atmosferą. Vėliau prisijungė Barghest su savo užkeikimais…

Lyginant „Extinctionist“ ir „Katabasis“, poetinė pusė pakito gana stipriai. Dabar mūsų poezija turi kur kas gilesnę prasmę, yra labiau komplikuota ir dvasinga, o debiutinio disko lyrika buvo labiau tiesmuka ir tiesiog vedama neapykantos. „Katabasis“ nėra konceptualus darbas, tačiau pagrindinė tema yra atsidavimas Tamsiajai Pusei.

Tortorum-Katabasis-album-cover

6. Kadangi užsiminiau apie asmeninius pokyčius, norėčiau užduoti bendresnį klausimą. Kaip tu matai savo, kaip muzikanto/menininko, raidą nuo pirmųjų sąskambių išgavimo ar pirmosios poezijos iki to ką darai dabar? Kaip su laiku pasikeitė tavo požiūris į kompoziciją ir gebėjimai interpretuoti muziką?

Na, tai yra vienas iš klausimų, į kuriuos atsakyti nėra taip paprasta, taigi pasistengsiu kuo paprasčiau. Žiūrint iš dabarties taško, mano evoliucija vyko natūraliai. Nelabai kreipiu dėmesį į detales ir nemąstau, kas pavyko, o kas – ne. Klausau savo širdies balso, kuris mane veda kankinančiu šios egzistencijos keliu. Be abejonės, esu gerokai sąmoningesnis nei, pavyzdžiui, prieš 10 metų, taigi savo tikslus matau daug aiškiau, bet jausmai ir priežastys, dėl kurių judu pirmyn, nėra pakitę.

7. „Katabasis“ buvo išleistas prieš metus. Ką dabar manai apie šį albumą? Ar tai yra puikus tavo kaip muzikanto pasiekimas? O gal matai daug vietų kur galėtum kažką patobulinti? Ar mes girdėtume geresnį rezultatą, jeigu turėtumėte papildomą savaitę įrašų studijoje?

Aš didžiuojuosi tuo, ką mes pasiekėme su „Katabasis“ ir nieko jame nekeisčiau. Visada egzistuoja smulkmenos, kurias būtų galima įgyvendinti kitaip, tačiau tai motyvuoja mane, kaip menininką. Jeigu sukurčiau kažką absoliučiai tobulo, savo asmeninį „opus magnum“, tai, ko gero, nebūtų tikslo daugiau kurti.

8. Aš skaičiau vieną jūsų interviu, kuriame buvote šiek tiek nepatenkinti „Katabasis“ palyginimu su WATAIN. Kodėl? Ar dažnai tenka tai girdėti? Kadangi kalbame apie palyginimus, ar galėtum įvardinti keletą grupių kurios tave įkvėpia? Ar turi „sąjungininkų“ šiuolaikinėje scenoje? Ar yra kokia nors grupė su kurią norėtum padaryti split-albumą?

Ne, nedažnai girdžiu šį palyginimą (su WATAIN – Nekro. past.), tačiau, po naujo albumo išleidimo, tai girdžiu pakankamai dažnai, kad būtų atkreiptas mano dėmesys. Na, aš tikrai neįsižeidžiu, kai žmonės taip kalba, nieko neturiu prieš tą grupę, tačiau, šiais laikais, beveik kiekvienas „recenzentas“ kiekvieną (arba bent jau kas antrą) juodmetalio įrašą lygina su WATAIN. Tai, kad įrašinėjome Necromorbus studijoje pridėjo „WATAINiškumo“, kas man, asmeniškai, yra visiška nesąmonė. Ir štai kas vyksta: „Necromorbous?? O, taip, WATAIN!“. Tai yra tipinis siauro mąstymo žmonių požiūris, nieko daugiau.

Kalbant apie (metalo) grupes kurios mane įkvėpė: nebūsiu ultra originalus ar kažkuo nustebinantis, bet aš teikiu pirmenybę senai klasikinei muzikai: BATHORY, HELLHAMMER/CELTIC FROST, SLAYER, KREATOR, SEPULTURA, SODOM, SARCOFAGO, KAT, MERCYFUL FATE/KING DIAMOND, TORMENTOR, MORBID, MERCILESS ir taip toliau… Žinoma keletas klasikinių antros bangos grupių kaip: DARKTHRONE, MAYHEM, BURZUM, EMPEROR, DISSECTION ir panašiai. Aš garbinu ankstyvą satanistinį Death Metal: MORBID ANGEL, DEICIDE, ankstyvieji VADER, ENTOMBED, MIASMA, ANGELCORPSE. Apskritai, mėgstu įvairius muzikos žanrus, prasuku nemažai klasikinės, simfoninės muzikos, šiek tiek ambiento, 60-ųjų ir 70-ųjų įrašų, šiek tiek tamsaus roko ir įvairių kitų kreivų dalykų.

Taip, žinoma yra grupių kurias mes gerbiame, dalinamės tomis pačiomis idėjomis/tikslais ir be problemų su jomis galėtume išleisti kažką bendro, tačiau tokių planų neturime. Galbūt ateityje.

9. Jūs įrašėte „Katabasis“ žymiojoje Necromorbus įrašų studijoje. Ar buvo verta? Ar albumo skambesys būtų kitoks jeigu tai būtumėte padarę kitoje studijoje? Kaip apibūdintum T. Stjerna indėlį į šį albumą? Ar jis aktyviai dalino patarimus, pavyzdžiui, dėl dainų struktūrų, būgnų aranžuočių, vedančiųjų gitarų partijų ir pan., kad albumas įgautų masyvesnį skambesį? O gal jis tiesiog buvo vienas iš tų, kuris atlieka savo darbą, tyliai sėdi už pulto ir gaudo jūsų skleidžiamus garsus?

Taip, esu visiškai užtikrintas, kad buvo verta: dirbti su Tore buvo puiki patirtis. Spėju, kad albumo skambesys būtų kitoks, jeigu jį būtume įrašinėję kitur. Dėl to ir renkamės vieną ar kitą studiją bei prodiuserį. Tai, dėl ko yra žymus Necromorbus – švaresnis ir „masyvesnis“ skambesys – yra, ko mes ir ieškojome šiam albumui.

Mes buvome gana gerai pasiruošę ir turėjome aiškią viziją, ką norėjome pasiekti su „Katabasis“, tačiau Tore vis tiek pateikė krūvą įdomių minčių ir svarbių patarimų. Miksavimą atliko jis pats, kai išvykome namo. Mes žinoma, buvome nuolat informuojami, gaudavome medžiagą iš Tore ir aptardavome detales, reikalingus pakeitimus ir pan. Galutinis rezultatas mūsų netenkintų taip, kaip dabar, jei T.Stjerna nebūtų prisidėjęs prie įrašo.

10. Kaip jautiesi grodamas juodmetalio grupėje, kuri bazuojasi Norvegijoje? Kaip pašalietis, galiu spėti, jog vietinė scena yra perpildyta, bet gal aš klystu? Kokia yra tavo nuomonė apie „True Norwegian Black Metal“ klišę? Ar tai vis dar yra aktualu 2015 metais?

Manau, jausmas geras. Visagalė motina gamta suteikia pakankamai įkvėpimo, kad galėčiau sukurti kažką tamsaus ir nebūti laimingu dėl savo egzistencijos. Ypač rudenį ir žiemą. Nesistebiu, jog savižudybių dažnis Skandinavijoje yra tarp didžiausių pasaulyje, haha. Žinoma, čia yra nemažai grupių, bet svarbesnis klausimas yra: kiek iš jų gali pasiūlyti kažką įdomaus? Aš neturiu nuomonės apie „TNBM“ reikalus, nes niekada nebuvau ir nebūsiu to dalis. Spėju tai buvo labiau aktualu 90-aisiais, kai žmonės savo žodžius ir pasisakymus pavertė darbais. Tai tiek.

11. Beje, šnekant apie norvegišką Black Metal, TORTORUM, praktiškai, nėra norvegiška grupė. Tu esi iš Lenkijos, o Barghest yra britas, kuris gyvena Londone. Ką galėtum pakomentuoti apie tarptautinį grupės aspektą? Jeigu neklystu, jūsų būgnininkas irgi bazuojasi kitame mieste nei tu. Ar tai, kad nariai yra išsibarstę po pasaulį, jums netrukdo judėti į priekį? Papasakok, kaip jūs susirenkate repeticijoms, kaip ruošiatės koncertas ir įrašams?

Dėl tikslumo paminėsiu, kad Barghest gyvena Essex’e.

Aš niekada neteigiau, kad mes esame „Norvegiško juodmetalio“ atstovai. Vienintelė aplinkybė, siejanti mus su Norvegija yra ta, kad grupė buvo sukurta ir bazuojasi Bergene – tai viskas. Kai kuriuos žmones vis dar traukia „Nowegian Black Metal“ terminas, o kai kurie jį naudoja dėl reklaminių priežasčių.

Priežastis, dėl kurios aš pradėjau ieškoti muzikantų už šalies ribų, yra paprasta: nesugebėjau rasti unikalių žmonių čia, Norvegijoje. Tokių žmonių, kaip Barghest! Nesupraskite manęs klaidingai, Norvegijoje taip pat yra daug atsidavusių asmenybių, tačiau dažniausiai jie jau dalyvauja daugelyje grupių ir projektų, bet reikia suprasti vieną aplinkybę – TORTORUM nėra vien muzika, tai yra KUR KAS DAUGIAU, taigi neužtenka vien gerai valdyti savo instrumentą, nes reikia turėti atitinkamą dvasinę nuostatą.

full

Dirge Rep taip pat tobulai tinka šitai grupei. Apsėdimas ir tamsa! Aš didžiuojuosi, kad jie groja TORTORUM: šiuo metu, trauka tarp grupės narių ir bendra grupės dvasia yra arti tobulybės.

Kalbant apie logistiką, mes nebegyvename 80-aisiais ir skrydžiai iš Londono į Bergeną dažniausiai kainuoja mažiau nei kelionė traukiniu iš Oslo. Kai mums reikia pasiruošti įrašams arba gyviems ritualams, mes rengiame intensyvias repeticijas. Logistika nesudaro kliūčių kūrybai: didžiąją dalį muzikos sukuriu vienas aš ir kartu su Specter nušlifuojame detales. Tada įrašome demo įrašą, skirtą Barghest ir Dirge Rep, kurie vėliau savarankiškai dirba prie savo partijų.

Visi grupės nariai yra ypatingos asmenybės ir tai, kad nesimatome kiekvieną dieną, ko gero, yra naudinga mums patiems. Kol kas, tai veikė puikiai. Mes kiekvienas esame patyrę savoje sferoje ir žinome savo tikslus, todėl pasaulietiški dalykai kaip sienos ar atstumai nesulaikys mūsų.

12. TORTORUM susideda iš gana žinomų muzikantų ir jos albumus leidžia gana plačiai žinoma leidykla. Tačiau aš manau, kad jūs negaunate dėmesio, kokio jūs esate nusipelnę. Dėl aukšto jūsų kūrybos lygio, tikėčiausi, kad turėtumėte gerokai daugiau pasekėjų (nors tai ir nebūtinai yra jūsų tikslas). Ar tai gali būt priežastis, jog tarptautinis aspektas (apie kurį mes šnekėjome praeitame klausime) neleidžia jums atskleisti viso savo potencialo? Ar manai, kad jūs tapsite labiau žinomi ateityje? Ar tai išvis tau rūpi?

Ačiū tau už šiuos žodžius, labai tai vertinu, tačiau į tavo klausimą yra sunku atsakyti. Šiuo metu scena yra nenuspėjama ir nėra aišku, kokia mada ateis ar kokie vėjai atpūs. Dažniausiai, man tai yra kažkas visiškai svetimo ir negaliu savęs sieti su tuo, kas vyksta.

Aš pastebėjau, kad šiuo metu išleidžiama daug vidutiniško mėšlo, kuris gauna daugiau dėmesio nei mes, tačiau man tai mažai rūpi. Mes eisime savo keliu ir su TORTORUM skleisime energijas tol, kol jausime, kad to reikia.

Dažnai gali pasirodyti, kad meno kokybė yra antraplanis ir nelabai svarbus dalykas. Būna juokinga, kai susiduriu su kokiomis demo lygio grupėmis, kurioms priskiriamas „kulto“ statusas ir kurios jau būna iškeltos iki visiškai absurdiško lygio. Ima juokas. Visa tai buvo visiškai kitaip anksčiau, kai tapau scenos dalimi – visiškai skirtingos vertybės ir tikslai. Jaunimas, kuris yra dabartinės scenos dalis, niekada to nesupras. Gyvename 2015-aisiais metais ir yra taip, kaip yra.

Aš nežinau ar „tarptautinis“ aspektas turi kažką bendro su tuo. Gal mūsų tiesiog nelydi sėkmė, velniai žino.. Muzikos istorijoje yra daug pavyzdžių, kur fantastiškos grupės nesugebėjo deramai iškilti. Be to, aš gana vangiai palaikau ryšius ir bendrauju su kitais žmonėmis, nes paprasčiausiai turiu svarbesnių dalykų. Gali būti, kad tai taip pat yra mūsų nepopuliarumo priežastis. Bet kokiu atveju, populiarumas niekada nebuvo ir nebus vienas iš mūsų didžiausių tikslų. Gali būti, kad vieną dieną viskas pasikeis, o gal ir ne – laikas parodys.

tortorum1

13. Gal galėtum apibūdinti TORTORUM gyvus pasirodymus? Kokias emocijas ar idėjas norite perteikti? Ko „Armageddon Descends“ publika turėtų tikėtis iš jūsų pasirodymo? Ar kada nors mąstėte savo gyvą pasirodymą sumaišyti su kitomis meno formomis, kaip filmas ar teatras?

Viską darome tam, kad sukurtume juodą aurą ir išlaisvintume tamsias energijas. Iššauktume chaosą, purvą ir peržengtume visas ribas. Tam, kad savyje išlaisvintume pirmykštį žvėrį bei demonus ir taip panirtume į visišką apsėdimą. Prieš pasirodymą mes niekada nieko neplanuojame ir darome tai, ką jaučiame – ką jūs ir patirsite mūsų pasirodymo metu.

Aš dar negalvojau apie mūsų gyvų pasirodymų apjungimą su kitomis meno formomis, tačiau kokie nors žiaurūs vaizdiniai antrame plane tikrai galėtų neblogai suveikti. Gal vieną dieną arba naktį?

14. Kas laukia TORTORUM ateityje? Ar jau pradėjote kurti naują muziką? O gal jums reikia pertraukos nuo to, kad susigulėtų idėjos? Ar yra kokių nors artėjančių svarbių pasirodymų?

Taip, mes esame paruošę naują kūrybą įrašams. Pirminė idėja buvo išleisti 7“ EP, bet mes sukūrėme daugiau nei 20 minučių naujos medžiagos, taigi išleisime MLP ar kažką panašaus. Naujos dainos yra labai tamsios, ko gero, šiek tiek lėtesnės ir pripildytos negatyvių emocijų. Šiuo metu esame užsiėmę pasiruošimu gyviems pasirodymams ir įrašų sesiją planuojame ankstyvą vasarą ar pan. Svarbiausi mūsų pasirodymai bus „Armageddon Descends“ (pirmą kartą Lietuvoje!) ir trumpas turas po Europą, kuris vyks balandį ir gegužę.

15. Aš asmeniškai, negaliu sulaukti jūsų apsilankymo Lietuvoje, kai paskleisite tamsą per savo juodmetalio meną. Jūsų paskutiniai žodžiai.

Mes taip pat labai laukiame šio koncerto! Man dar neteko lankytis jūsų šalyje ir dėl to ši kelionė dar ypatingesnė! Vilniau, pasiruošk apsigaubti tamsos aura kartu su mumis! Ačiū už interviu ir palaikymą! Šlovė tam, kuris neša Šviesą!

Užsisakyk naujienlaiškį dabar!